Ey insan! Allah, dönüşü mümkün boşama ile kadınları boşadıklarında, bekleme müddetlerini de bitirdiklerinde, kendi aralarında meşru olarak anlaşmaları halinde, kocalarıyla tekrar evlenirler diye o kadınlara mani olunmamasını emreder. Allah, bu emrin Allah’a ve ahiret gününe iman edenlere, kendisiyle nasihat olunan bir emir olduğunu, bunun kendileri için daha hayırlı ve daha temiz olduğunu buyurur. Allah, insanlar için neyin daha hayırlı ve temiz olduğunu ancak Allah’ın bildiğini, insanların ise bilmediğini bildirir.
Allah, çocuğu için emzirmeyi tamamlamak isteyen baba için annelerin tam iki sene çocuklarını emzireceklerini haber verir. Allah, çocuğun sahibi olan babanın üzerine, örfe uygun meşru bir şekilde o annelerin yiyecek ve giyeceklerini temin etme borcu olduğunu bildirir. Bunları temin ederken Allah, kimsenin gücünün yetmeyeceği bir şeyle mükellef tutulmayacağını, annenin yavrusu yüzünden, çocuğun sahibi olan babanın da çocuğu yüzünden zarara uğratılmayacağını bildirir. Allah, babanın ölmesi halinde mirasçının üzerine de aynısının bir borç olduğunu haber verir. Allah, anne ile babanın kendi rızalarıyla ve kendi aralarında istişare ederek çocuğu sütten ayırmak istemeleri halinde bundan dolayı onların üzerine bir günah olmadığını bildirir. Sütten ayrılan çocuklarını süt anneye emzirtmek istemelerinde, karşılık olarak verdikleri ücreti güzellikle teslim etmelerinde kendileri için bir günah olmadığını Allah buyurur. Allah, artık Allah’dan sakınmalarını ve ne yapıyorlarsa hakkıyla gören olduğunu bildirir.
Allah bu hususu bize şu âyetle haber verir: “Anneler de, emzirmeyi tamamlamak isteyen (baba) için, çocuklarını tam iki yıl emzirirler. Çocuk kendisinin olan (babaya) da, meşrû‘ (örfe uygun) bir şekilde onların (annelerin) yiyecek ve giyecekleri(ni te’mîn etme borcu) vardır. Kimse gücünün yetmeyeceği bir şeyle mükellef tutulmaz. Ne anne, yavrusu yüzünden ne de çocuk kendisinin olan (baba), çocuğu yüzünden zarara uğratılır. (Baba öldüğü zaman) mîrasçının üzerine de bunun aynısı (borçtur). Artık (anne ile baba) kendi rızâlarıyla ve müşâvere ederek (çocuğu sütten) ayırmak isterlerse, bundan dolayı ikisinin üzerine bir günah yoktur. Eğer çocuklarınızı (süt anneye) emzirtmek isterseniz, verdiğiniz (ücret)i güzellikle teslîm ettiğiniz takdirde artık size bir günah yoktur. O hâlde Allah’dan sakının ve bilin ki şübhesiz Allah, ne yapıyorsanız hakkıyla görendir. (Bakara, 233)”
Allahım, bizi ve neslimizi Senden sakınan ve rızana uygun hareket eden kullarından eyle.. Âmin..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder