Ey insan! Allah, Resul-i Ekrem’e (asm) zevcelerinden dilediğini sırasından geri bırakıp dilediğini yanına alabileceğini, ayrılması halinde arzu ettiğine dönmesinde bir günah olmadığını haber verir. Allah, kendi isteğiyle onları taltif etmesinin onların gözlerinin aydın olmasına, üzülmemelerine ve kendilerine verdikleri ile hepsinin hoşnud olmasına daha elverişli olduğunu buyurur. Allah, herşeyi hakkıyla bilen Alim ve hataları cezalandırmakta acele etmeyen Halim olduğu için onların kalblerinde olanı bildiğini bildirir.
Allah, Resul-i Ekrem’e (asm) kendisine nikâhlaması helal olan kadınları bildirdikten sonra güzellikleri hoşuna gitse dahi başka kadınları nikahlaması ve zevcelerini başka hanımlar ile değiştirmesinin kendisine helal olmayacağını, ancak sahib olduğu cariyelerin bundan müstesna olduğunu haber verir. Allah, herşeyi hakkıyla gözeten olduğunu bildirir.
Allah bu hususu bize şöyle haber verir: “Bundan sonra güzellikleri hoşuna bile gitse; (artık başka) kadınlar ve bunları başka zevcelerle değiştirmek sana helâl olmaz; ancak sâhib olduğun câriyeler müstesnâ. Ve Allah, herşeyi hakkıyla gözetendir. (Ahzab, 52)”
Allahım, bizi ve neslimizi helal dairesiyle iktifa edenlerden eyle.. Âmin..
Allah, Resul-i Ekrem’e (asm) kendisine nikâhlaması helal olan kadınları bildirdikten sonra güzellikleri hoşuna gitse dahi başka kadınları nikahlaması ve zevcelerini başka hanımlar ile değiştirmesinin kendisine helal olmayacağını, ancak sahib olduğu cariyelerin bundan müstesna olduğunu haber verir. Allah, herşeyi hakkıyla gözeten olduğunu bildirir.
Allah bu hususu bize şöyle haber verir: “Bundan sonra güzellikleri hoşuna bile gitse; (artık başka) kadınlar ve bunları başka zevcelerle değiştirmek sana helâl olmaz; ancak sâhib olduğun câriyeler müstesnâ. Ve Allah, herşeyi hakkıyla gözetendir. (Ahzab, 52)”
Allahım, bizi ve neslimizi helal dairesiyle iktifa edenlerden eyle.. Âmin..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder